Ta ställning!

Bloggarna nu för tiden förökar sig som grodyngel.
Alla har vi våra favoriter beroende på våra intressen. Kaske läser du bloggar om dagliga händelser ut människors liv, mode, musik eller husdjur. Men oavsett vad du har för intressen, kön eller ålder så är detta en blogg för alla. Där du hjälper till att ta ställning!


Ta ställning!
Jag är en snart 17-årig tjej bosatt i självaste Göteborg. Jag har vart med om en hel del saker i mitt liv som gjort att jag har fått lära mig att aldrig ge upp. För när jag var liten växte jag upp med en mamma som missbrukat alkohol och som därför har gjort att jag fått flytta från olika fosterfamilj. Och för att jag skulle kunna "överleva" hela denna processen så är min tumregelt att aldrig någonsin ge upp. För om jag helt skulle gett upp så skulle jag inte suttit här jag sitter idag. Men alla har inte den turen att fått ta del av just den egenskapen. Så varför inte just dela med sig av det och lära andra att aldrig sluta kämpa, för allt går bara man har viljan att förändra.

Målet!
Målet med bloggen är att förändra. Allt från att hjälpa ungdomar med deras självkänsla till att kämpa mot alla miljöproblem. Inga problem är försvåra eller för konstiga. Allt som behövs är vilja att förändra, för med vilja går allt!


Projekten
Hela tiden försöker vi anordna projekt allt för att inspirera människor men framför allt ungdomar att dom kan göra förändring.


Vad innebär projekt?
Ett projekt kan vara så många olika saker. Ena gången kankse projektet handlar om "Bekämpning mot rasism" och andra gången kan det handla om "Fördomar".
Då vi kanske har föreläsningar om de olika ämnena eller anordnar olika aktiviteter.

Hur kan jag hjälpa till?
1. Det första du bör veta om är att du verkligen måste vilja hjälpa till.
2. Om det inte redan har bestämts ett "problem" som ska lösas så kan du koma med förslag på vad just du tycker är viktigt att ta ställning till.
3. Sedan meddelas det från gång till gång vad som krävs för att lösa just det problemet.


Och kom ihåg ju mer som vågar ta ställning och ju mer som har viljan ju större kan " Ta ställning" bli. Så våga hjälpa dig själv och andra genom en bra gärning.


Kommentarer
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-03-11 @ 16:50:20
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: josse

Shit va rätt du har tjejen. hur kom du på ideén? kram

2009-03-11 @ 23:26:41
URL: http://josefineryden.blogg.se/
Postat av: jenny

kämpa kämpa...

2009-03-30 @ 22:22:11
URL: http://pimpnessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0