Stölder!

Eftersom ingen har kommit med ett förslag på problem som bör lösas, så kommer jag med ett .  STÖLDER!

Det är nämligen så här att i det gymnasiet jag går på så har ca 8mobiler , 2 plånböcker och 1 kamerablivit stulna. Och detta har skett under de två terminer jag som gått + att jag inte vet fall det stulits mer. Det har bara blivit värre och värre och idag fick jag och ett par andra elever nog!

Det var så här att någon hade gjort inbrott i mitt och rebeckas skåp och tagit hennes plånbok med pengar, bankkort, passerkort och bibliotekskort i. Vi gick då vidare med detta till rektorn på skolan och han frågade ifall hon hade spärrat sitt bankkort , vilket hon så klart hade gjort. Sedan frågade vi ifall han kunde göra en anmälan på den men då svarade han i stil med att " ja det skulle ni ju kunna göra men det är ju ingen som kommer att göra något". Och sedan sa Linnea att de borde gå ut och prata med alla elever på skolan men då svarade han att han bara pratar med de som han TROR har stulit något. 

Ja så det var ju inte mycket till hjälp, så vi övertygade Rebecka att göra en anmälan på det hela. Och efter ca 1h väntande på polisstationen så var det äntligen våran tur. Rebecka beskrev det hela och en anmälan gjordes. Sedan så berättade vi om hur många stölder det hade gjorts under de två terminer vi gått och föreslog att någon/några utav polisen skulle koma och prata med eleverna på skolan. Polisen som då var en man, tyckte att det inte var den bästa iden utan  tyckte att vi skulle hålla i våra grejer och inte lägga i från oss dem.
Men vi allihopa tyckte att man ska kunna lägga ifrån sig sina saker i 2min utan att någon desperat person ska ta ens mobil , plånbok etc.. och att det inte var någon ursäkt utan att detta måste få ett slut. 
Så efter många om och men så sa han att vi skulle kontakta polisen som hade hand om området våran skola ligger på och prata med dom och föreslå att det kommer någon och pratar lite vett !

Så i morgon är det stormöte i elevrådet, så då ska detta tas upp 
Sedan så ska vi ringa till polisen eller gå dit vilket alltid är bäst och kräva att någon pratar vett ur oss små elever.
Och efter det så ska vi sammla A, B och C klassen inom våran linje och så får de skriva upp vad de har blivit av med .
Och sedan så skrämmer vi livet ur rektorn och säger om han inte bryr sig då så går vi vidare till media med det och då blir dte inte så roligt vill jag lova

Så önska oss lycka till med "kriget"

P.S Ni får veta mera i morgon D,S

Kommentarer
Postat av: JohannesM

hoppas ni verkligen kommer vidare i detta! =)

Är ju skit irriterande att få något stulet ifrån sig.

Och sen att ingen gör något åt saken...



Än en gång hoppas ni kommer vidare i allt detta =)!

2009-04-18 @ 21:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0